Wednesday, October 13, 2010

Ülesanne 5

Analüüsisin oma kursusekaaslase Katrini kodulehte, mis asub aadressil:  

http://web.zone.ee/mulgikarje/

Koduleht on tehtud teemal Suurtükiväepataljon.

Järgnevalt kodulehe tugevused ja tähelepanu vajavad küljed.

 

Tugevad küljed: 

*        Avalehel on esitatud hea sissejuhatus teemasse ja tõelistele asjahuvilistele on lisatud link kasutatud allikale, mis viib vaatleja Kaitseväe kodulehele (http://www.mil.ee/?menu=maavagi&%20sisu=%20suurtukk), kust leiab vajadusel kogu info seoses Eesti Kaitseväega. Lingile viidates toob ta selgelt välja kasutatud allika.

*        Nagu nõutud, on 3 HTML-faili omavahel lingitud ja 1 ühine CSS-fail.

*        Igal lehel on vähemalt 1 graafiline element.

*        Kõik leheküljed ja lingid avanesid.

 

Tähelepanu vajavad küljed: 

*        Esmatähtis on standardile vastavus. Katrini HTML failidest leidis W3C üldvalidaator külll vigu, kuid need vead olid enamasti ’<’ või ’>’ vead. Nende eemaldamisega tekkis meil ka loengus probleeme, seega ei saa pahandada. Mõned vead tekkisid ka Youtube’st lingi kopeerimisel, kuid sama probleem tekkis ka minul endal video allika kopeerimisel. Miskipärast ei taha validaator seda õigeks lugeda (esineb „“ ; =; & vigu), kuigi on otse Youtube lehelt kopeeritud ja muudatusi pole tehtud. Ka siin ei saa pahandada.

*        Mis puudutab tausta, siis minu arvates võiks see olla veidi vähem kirju, et tekst paremini välja paistaks, kuid iseenesest on temaatika lahendus väga-väga sobilik.

 

Nagu näha, siis plusside - miinuste suhe on 4 : 2 tugevuste kasuks. Kui välja mõelda, kuidas vigadest lahti saada, et ka erivajadustega inimesed ilma raskusteta lehte lugeda saaks ja tekst näiteks taustaga võrreldes veidi paksemaks teha, siis üldkokkuvõttes on leht hea sissejuhatusega, mõnusa ülevaatega sõdurilauludest ja mis kõige kihvtim, video sõdurpoistest grupiviisiliselt laulmas neiu Lili Marleenist...

1 comment:

  1. Tubli! Olete leidnud üles nii plussid kui miinused ja validaatoriga lehte kontrollinud.

    ReplyDelete